fredag 20 mars 2015

En mil var tredje timme, en stunds varande och ett litet hedrande minne

Om 7 timmar gäller det.
Då ska jag springa i arrangemanget #1milvartredjetimme som går via facebook. Vilket blir ett löpande under ett helt dygn.

Givetvis rör sig tankarna svindlande om jag förberett ordentligt, kommer jag klara av det eller bara falla ihop i en hög av total utmattning både fysiskt och psykiskt. Samtidigt kan jag inte låta bli och tänka på hur det skulle upplevas och kännas när jag passerar den där gränsen för hur långt jag tror mig klara av och bara fortsätter och springa på i ett totalt synes uppslukande tillstånd av bara varande, där inga tankar och känslor stör en, inga borden inga en massa måsten. Där endast pulsen gör sig närvarande och verken i benen försvinner och det totala varandet i nuet näsintill förenas tillsammans med sin omgivning.

Men även jag är en realist. Priset att betala för att nå dit, kommer bli tufft, riktigt tufft.
Tillsammans med andra 137 anmälda deltagare, någonstans i landet också kommer få uppleva.

Springer man alla intervallerna under dygnet blir det 8 till antalet och därmed 8 mil (80 km).
Drömmen vore givetvis att gå förbi detta och komma upp mot 12 intervaller, dvs en mil varannan timme. Inte omöjligt. Men detta är minst lika stor kamp för psyket som det kommer bli för kroppen.
Hittills har jag klarat av max 62 km.

Så vi får se hur det kommer gå....

De som inte vet, och undrar varför nu man kan vara så korkad att göra detta på en ledig lördag, har jag inget bra svar på. Man måste nog springa själv för att förstå.

Jag gör också inte detta bara för mitt egna egos skull utan för hedra minnet av min bortgångne vän Magnus. Någonting säger mig att han hade älskat höra detta och velat göra detta med om han hade haft möjligheten.

3 kommentarer:

  1. Häftigt. Lycka till. Tråkigt med din bortgångne vän.

    SvaraRadera
  2. Tack Stefan!. Ja det var en stor saknad som han lämnade efter sig. Men detta blir nog ett bra tillfälle att hedra minnet av honom.
    Hoppas det är bra med dig och det går bra med fotograferingen. Fler bilder på trädet kanske ? :)

    SvaraRadera
  3. Jag tog en sväng förbi det gamla trädet i morse.

    SvaraRadera